Veel van de vragen die bij het leasen van een auto kunnen voorkomen hebben wij alvast voor je beantwoord.
Bij beëindiging van het leasecontract kun je de auto bij de dealer inleveren, dan wel op een door ons gezamenlijk overeengekomen plaats. Vervolgens zal er een innameformulier worden opgemaakt met daarop vermeld de inleverdatum, kilometerstand, staat van de auto (inwendig en uitwendig) en eventuele schades. Dit formulier wordt voor akkoord door de berijder/ lessee ondertekend.
Nadat je je oog hebt laten vallen op een geschikte leaseauto, wordt eerst je kredietwaardigheid gecontroleerd. Dit wordt vaak gedaan op basis van de KvK gegevens van je onderneming. Als de aangeleverde informatie volledig en toereikend blijkt te zijn, is het in de meeste gevallen mogelijk om al binnen een dag de aanvraag te behandelen en goed te keuren. Je ontvangt daarna een contract. Als je de gelegenheid hebt gehad om het contract te controleren, kun je het ondertekend terugsturen. Wij plaatsen daarna direct de bestelling en laten zo snel mogelijk weten wat de levertijd is van de leaseauto die je hebt uitgekozen.
Wij kunnen altijd een vervangende auto inzetten. Ook als vervangend vervoer niet in je contract is opgenomen. Houd er dan wel rekening mee, dat de kosten van het huren van deze auto apart zullen worden doorbelast. Dankzij de goede afspraken die wij met verhuurorganisaties hebben, profiteer je van scherpe tarieven. Natuurlijk proberen we een gelijkwaardige auto in te zetten, maar het kan ook een klasse lager zijn.
Bij diefstal en/of inbraakschade doe je altijd aangifte bij de politie en laat je proces-verbaal opmaken. Tevens vul je een schadeformulier in met vermelding van de namen van eventuele getuigen.
NB: Schade-, diefstal- en/of inbraakgevallen die niet binnen 24 uur worden gemeld en waarvoor geen volledig ingevuld en ondertekend schadeaangifteformulier is ontvangen, kunnen door de verzekering om die reden worden geweigerd voor uitbetaling. In dat geval komen de kosten van herstel c.q. vervanging volledig voor rekening van de lessee. Goed dus om dit te voorkomen.
Schades die niet door de verzekering worden vergoed zijn:
In geval van pech, schade of diefstal zullen wij er alles aan doen om je zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Je leaset tenslotte bij Rebel Lease. Als er problemen zijn met je leaseauto, kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week bij ons terecht voor assistentie, of het nu gaat om een technische storing, schade of andere gevallen. Natuurlijk geldt dit ook voor auto’s die niet bij ons verzekerd zijn. In geval van calamiteiten kun je ons bereiken op +31 88 99 60 101. Dankzij ons uitgebreide netwerk zijn we altijd snel ter plekke.
Met een ter beschikking gestelde brandstofpas, met een unieke pincode, kun je vrijwel overal in Nederland tanken. Een dergelijke brandstofpas is zowel mogelijk voor het gehele wagenpark als voor een individuele leaseauto. Er wordt maandelijks een geschat voorschotbedrag in rekening gebracht. De werkelijk gemaakte kosten worden vervolgens per kwartaal met de voorschotbedragen verrekend.
In geval van calamiteiten kun je persoonlijke ondersteuning van Rebel Lease verwachten. Als er problemen zijn met je leaseauto, staan we 24 uur per dag, 7 dagen per de week klaar om assistentie te verlenen. Of het nu gaat om een technische storing of om schade aan je auto. Je kunt altijd en overal rekenen op de alarmdienst van Rebel Lease.
Ook wanneer de auto niet bij ons verzekerd is, staan we in het geval van calamiteiten altijd gereed. Het telefoonnummer bij calamiteiten: +31 (0)88 – 99 60 101 Het grootste voordeel van een leaseauto is zorgeloosheid.
En zorgeloos, dat zijn onze klanten zeker. Bij Rebel Lease ben je namelijk verzekerd van de 24-uurs hulpverlening. Deze assistentie is geldig voor Nederland en tegen geringe meerkosten uit te breiden naar buitenlanddekking. Daarnaast zijn we dankzij ons uitgebreide netwerk altijd snel ter plekke om wegsleepservice en vervangend vervoer te bieden.
Ook al geven moderne auto’s zelf aan wanneer onderhoud uitgevoerd moet worden, kunnen wij deze afspraken (nog) niet voor je inplannen. Neem daarom zelf contact op met een garage om het onderhoud uit te laten voeren. Waar je dat laat doen is echter volledig aan jou. Je kunt kiezen voor de officiële merkdealer, een Kwik Fit of James Autoservice in de buurt. We vragen je wel om de onderhoudsintervallen aan te houden die de fabrikant heeft aangegeven. Als je auto weer gekeurd moet worden voor de jaarlijkse APK, zullen wij je ook tijdig informeren zodat je een afspraak kunt maken.
Eén van de voordelen van het leasen van een auto bij Rebel Lease is dat je voor alle onderhoudsen reparatiewerkzaamheden naar één en hetzelfde adres kunt gaan. Vervanging van banden kan alleen worden uitgevoerd nadat de leasemaatschappij hiervoor toestemming heeft verleend.
Als je hebt gekozen voor een leasecontract met gebruik van winterbanden, adviseren we je om tijdig een bandenwissel in te plannen. Te lang doorrijden op zomer- of winterbanden in het verkeerde seizoen is namelijk onveilig. Bovendien veroorzaakt het onnodige slijtage.
Via de website van Kwik Fit is het echter heel makkelijk om snel een afspraak in te plannen. Zij kunnen de zomer- of winterwielen vaak ook voor je opslaan. Als je eenmaal gekozen hebt voor Kwik Fit moeten alle daaropvolgende wissels ook bij dat bedrijf uitgevoerd worden. Vergeet niet om de speciale sleutel mee te nemen naar een wissel als je velgen zijn voorzien van slotbouten!
Voor vragen kan je uiteraard altijd contact opnemen met onze afdeling wagenpark 088-9960101 of wagenpark@rebellease.nl
Wanneer je met je leaseauto afreist naar het buitenland, adviseren wij je om een reisverzekering af te sluiten, waardoor onvoorziene “extra” kosten goed zijn afgedekt. Een voorbeeld van een dergelijke verzekering is de internationale reis- en kredietbrief van de ANWB.
Daarnaast bieden meerdere reisverzekeringen ook de mogelijkheid om een dergelijke dekking af te sluiten. Indien het noodzakelijk is om de auto in het buitenland te laten repareren, dien je de kosten van de reparatie in eerste instantie zelf te voldoen.
De in het buitenland gemaakte reparatiekosten kun je uitsluitend bij ons declareren, mits je van ons een toestemmingsnummer hebt gekregen en een officiële factuur op naam van Rebel Lease meestuurt.
U mag met onze auto's naar de volgende landen in Europa:
- België
- Denemarken
- Duitsland
- Finland
- Frankrijk
- Griekenland
- Hongarije
- Ierland
- Italië
- Kroatië
- Luxemburg
- Noorwegen
- Oostenrijk
- Polen
- Portugal
- Slovenië
- Slowakije
- Spanje
- Tsjechië
- Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales, Noord-Ierland)
- Zweden
- Zwitserland
Als u twijfelt neem dan altijd eerst contact met ons op.